donderdag 22 maart 2012

Goed beeld, maaarrrr

Jägermeister, de lekkere borrel als je met je vrienden op stap bent. Vaak genoeg is het ook mijn ergste vijand geweest in de ochtend, maar dat terzijde. Jägermeister is ook al een tijdje bezig met een herpositionering. Ik denk dat je de reclames nog wel kent van 'Unleash the Beast'? Of dat ze overal aanwezig zijn op festivals? Daarom kwamen ze met een nieuwe pitch om een nieuwe campagne te bedenken. BovilDDB heeft uiteindelijk met een hele sterke visual deze pitch gewonnen.

Toen ik daar stage liep was dat proces in volle gang en lag er ook een heel goed concept. Nu heb ik daar maar een half jaar stage gelopen, dus ik heb niet het einde mee gekregen. Een maand of 2 geleden zag ik de poster van Jägermeister. Een heel mooi beeld en ik denk dat ze bij dat beeld ongeveer 20 foto's hebben gebruikt en goed in elkaar hebben gephotoshopt. Knap staaltje werk al zeg ik het zelf. Maar waar is het concept gebleven? Waar is de slogan die ze toen hadden? Jammer, het beeld is ontzettend mooi, maar het zegt verder niet zo heel veel. Hadden jullie het detail al gezien dat er bliksem in de vorm van een hertenkop uit de fles komt?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten